صهبای ولایت

صهبای ولایت

سلام بر سید خوبان،امام عاشقان سید علی روحی فداه

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است


پس از گذشت قریب به سی و چهار سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد روی کار آمدن ده دولت در قوه‌ی مجریه خود بوده است. اما اگر بخواهیم دو مؤلفه‌ی طول مدت نسبی دولت و رئیس کابینه را لحاظ کنیم، این ده دولت به چهار دولت و کابینه‌ی اصلی قابل تقلیل است: دولت میر حسین موسوی، دولت هاشمی رفسنجانی، دولت سید محمد خاتمی و دولت محمود احمدی‌نژاد.

هر یک از این دولت‌ها، قریب به یک دهه سکان اجرایی کشور را در دست داشته‌اند و امروز در آستانه‌ی انتخاب رئیس‌جمهوری جدید قرار داریم که اگر همچون دیگر رؤسای‌جمهور بتواند برای دو دوره‌ی متوالی در این جایگاه قرار گیرد، می‌توان او را رئیس‌جمهور دهه‌ی چهارم انقلاب، یعنی همان دهه‌ای که رهبر معظم انقلاب آن را «دهه‌ی پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردند، دانست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۴:۵۸
وحید اسعدی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۵۷
وحید اسعدی

این آیه‌ی قرآن کریم را همواره باید در گوش داشته باشند:

تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذینَ لایُریدُونَ عُلُوًّا فِی‌الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقینَ.

امروز در دوران حرکتهای امیدبخش بیداری اسلامی، گاه صحنه‌ هائی دیده میشود که نمایشگر تلاش عمله‌ ی امریکا و صهیونیسم برای تراشیدن مرجعیتهای فکری نامطمئن از یک سو، و تلاش قارونهای شهوتران برای کشاندن اهل دین و تقوا بر سر بساط مسموم و آلوده‌ ی خود از سوی دیگر است.

علمای دین و رجال دیندار و دین ‌مدار، ‌باید بشدت مراقب و دقیق باشند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۲۳
وحید اسعدی

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از کارگران نمونه و برتر ، با اشاره به نیاز کشور برای خلق حماسه و حرکت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی، موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه مؤکد به کاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح از توانایی های خود و همچنین جایگاه اجرایی کشور تأکید کردند: کشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران  به رئیس جمهوری نیاز دارد که در عرصه بین المللی و در مقابل استکبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حکمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه‌سازی و تشویش‌آفرینی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعیت باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۲۳
وحید اسعدی


http://media.jamnews.ir/Original/1392/01/21/IMG01440638.jpg

این روزها شاهدیم که برخی از کاندیداهای احتمالی یا حامیان آن‌ها دیدارها و گفت‌وگوهایی را با مراجع و علما دارند که ناخودآگاه این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که «آیا دیدار کاندیداها با مراجع به معنای حمایت مراجع از آن‌هاست؟»

 

به گزارش واحد مرکزی خبر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این‌باره می‌گوید: دیدار ما با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به منزله حمایت از آن‌ها نیست. ما به همه نامزدها سفارش و نصیحت می‌کنیم که نه قول نامناسب بدهند، نه شعار کاذب بدهند و نه تخریب دیگران بکنند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم گفته است: ما اسم کسی را نمی‌بریم و هیچ وقت مصداق معین نمی‌کنیم ولی باید اوصاف را بگوییم. نامزد ریاست جمهوری باید فردی باشد بسیار روشن، از اوضاع سیاسی داخلی و خارجی و مشکلات داخلی اطلاع کامل داشته باشد و همچنین دارای سابقه درخشان در مدیریت باشد و صددرصد تابع ولی فقیه و قانون باشد.

 

هم‌چنین حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کرده است: ما حمایت از فرد خاصی نکرده، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد . ملت ایران خودشان هوشیارند و بهتر می‌توانند انتخاب کنند. ما فقط تذکری که به عقلمان می‌رسد به نامزدها عرض می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۰۸
وحید اسعدی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه عبادی ـ سیاسی امروز تهران با اشاره به سه خط قرمز مهم در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو گفت: خط قرمز اول قانون است. باید تمام نامزدهای انتخاباتی هم در تبلیغات انتخاباتی و هم هواداران آنها و هم در مقدمات انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها هیچ کس فوق قانون نیست.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/04/23/13910423000141_PhotoA.jpg

وی افزود: این نظارت شورای نگهبان که در قانون اساسی آمده است یک میثاق ملی است و کسی نمی‌تواند از خط قرمز قانون عبور کند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به خط قرمز دوم انتخابات پیش رو گفت: خط قرمز دوم انسجام و وحدت است. در طول 34 سال گذشته بیشترین انتخابات در کشور ما انجام شده است که تمامی این انتخابات‌ها حقیقی و قانونی بوده است. تمام کاندیداها با آزادی توانستند تبلیغات خود را داشته باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: فتنه 88 یک بدعت بود. هر گروه دیگری چه بعد از انتخابات و چه قبل از انتخابات اگر بنای ایجاد اختلاف در درون کشور داشته باشند خائن دین خائن به ملت و خائن به خون شهدا و خائن به رشد و تعالی و عزت این ملت است.

وی در تشریح خط قرمز سوم انتخابات پیشرو گفت: خط قرمز سوم حفظ حریم اخلاق و ولایت که روح قداست ما محسوب می‌شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۰۳
وحید اسعدی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۵۹
وحید اسعدی

مردی صبح زود از خانه بلند شد تا نمازش را در خانه مسجد بخواند. لباس پوشید و راهی خانه خدا شد. در راه مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد و به خانه برگشت.

مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی مسجد شد. در راه مجدداً در همان نقطه زمین خورد! او دوباره بلند شد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش را عوض کرد و راهی مسجد شد.

در راه مسجد با مردی چراغ به دست روبرو شد، نامش را پرسید. مرد پاسخ داد: «من دیدم شما در راه مسجد دوبار به زمین افتادید، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را مشخص کنم». مرد اول از او تشکر می کند و هردو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ به دست درخواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند، ولی مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری کرد.

مرد اول دلیل نیامدن را از او پرسید. مرد دوم جواب داد:«من شیطان هستم.». مرد اول با شنیدن این جمله جا خورد.

شیطان ادامه داد: من تو را در راه مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن تو شدم. وقتی تو به خانه رفتی و خود را تمیز کردی و به مسجد برگشتی، خدا همه گناهان تو را بخشید.

من برای بار دوم باعث زمین خوردن تو شدم و حتی آن هم تو را تشویق به ماندن در خانه نکرد. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید.

من ترسیدم که اگر یک بار دیگر باعث زمین خوردن تو بشوم، آنگاه خداوند گناهان افراد دهکده ات را خواهد بخشید. بنابراین من سالم رسیدن تو را به مسجد مطمئن ساختم.


نتیجه داستان:

کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیندازید، زیرا هرگز نمی دانید چقدر اجر و پاداش ممکن است از مواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر دریافت کنید. تقوای شما میتواند خانواده و قومتان را به طور کلی نجات بخشد. این کار را انجام دهید و پیروزی خود را ببینید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۱۲
وحید اسعدی