صهبای ولایت

صهبای ولایت

سلام بر سید خوبان،امام عاشقان سید علی روحی فداه

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

پاسخ باقری لنکرانی به یک سوال

پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۳ ق.ظ

 کامران باقری لنکرانی در گفتگویی مفصل با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به یک سوال :

حضور دو نفر از منصوبین مقام معظم رهبری (غلامعلی حدادعادل و علی‌اکبر ولایتی) در این ائتلاف می‌تواند بر قضاوت انتخاباتی مردم تاثیرگذار باشد؟

افراد بسیاری از جانب رهبری (روحی فداه) در عرصه‌های مختلف برای مسئولیت‌های خاصی منصوب شده‌اند‌ اما معنی این انتصاب این نیست که این افراد بخواهند برای همه عرصه‌ها از این نوع انتصابات استفاده کنند.

از سوی دفتر مقام معظم رهبری و قبلا از سوی خود ایشان، رسما اعلام شده است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به کسی نه تکلیف به آمدن می‌کند و نه به نیامدن؛ سیره ایشان در انتخابات این است که "معیارها" را بیان کنند؛ رهبری مردم را امین‌ترین گروه برای اثرگذاری در انتخابات می‌دانند.

ایشان همواره معیارها را به مردم گفته‌اند و مردم به درجه‌ای از رشد رسیده‌اند که با توجه به معیارهای اعلام شده از سوی رهبری بهترین انتخاب را داشته باشند بنابراین این نوع القائات هم وهن به رهبری و هم به شخصیت‌های حاضر در این ائتلاف است.

نکته‌ای که درباره حضور گروه‌ها و احزاب مختلف باید روی آن تاکید کرد این است که همه گروه‌های سیاسی نقشی جر معرفی کاندیدا و ارائه مشورت به مردم ندارند؛ هیچ کس نباید توقع داشته باشد که اگر ائتلافی شکل داده است، همه موظف هستند از آن تبعیت کنند.

فضای انتخابات باید به گونه‌ای باشد که گروه‌های موثر بر اساس مبانی و شاخص‌ها کاندیدا معرفی کنند و مردم را در تصمیم‌گیری آزاد بگذارند؛ این یک رکن مهم است که مردم‌سالاری دینی براساس آن معنا و مفهوم پیدا می کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۰
وحید اسعدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی